Op Corsica aangekomen - Reisverslag uit Corscia, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu Op Corsica aangekomen - Reisverslag uit Corscia, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

Op Corsica aangekomen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

24 April 2011 | Frankrijk, Corscia

Op vrijdag eerst maar wat struinen in de omgeving en daarna samen naar het stadje gelopen om op een terrasje van een kopje koffie te genieten. Riekie heeft met haar iPad geprobeerd bij een WiFi-punt te e-mailen maar dat lukte om de een of andere reden niet. Post kwam wel binnen maar was niet te openen en dus niet telezen.

Het weer verandert wat er komt meer wind en de bewolking neemt ook toe. Later in de nacht krijgen we ook redelijk wat regen; de natuur is er wel aan toe. Ben benieuwd hoe het op de boot zal gaan. Morgen naar Livorno.

Zaterdag aangekomen in Livorno. Even wat levensmiddelen gekocht en wat in de stad gewandeld. Niet echt een bijzondere stad.

Daarna nog wat Friezen getroffen die gaan met een zeekano bij Corsica varen. Omdat we 's morgens vroeg moeten vertrekken slapen we wat onrustig op het parkeerterrein. Zodra we zien dat de voertuigen zich gaan opstellen gaan ook wij maar alvast in de rij staan immers hoe eerder op de boot hoe eerder er ook weer af.

Om plm. 7.30 uur zitten we op de boot; hij zal als alles volgens plan verloppet om 08.15 uur vertrekken. het is een drukte van belang maar op de boot vindt je de mensen bijna niet meer terug. Om ongeveer half een leggen we aan en mogen we in colonne van de boot. Daarna is het nog ongeveer 30 km. rijden naar camping La Pietra ten noorden van Bastia. Daar zijn we nu aangekomen en hebben een plekje gezocht. De receptie is nu nog onbemand vanaf 19.00 uur melden. We blijven hier 2 nachten en gaan dan rond het noorderlijkste puntje via de westkant van het eildan omlaag.

• 24 April 2011 - 14:35

Conny:

goed om te horen dat het allemaal goed gaat. Hier ook alles goed, hessel zit nog onder de plekken maar het droogt allemaal goed in. Al paaskonijnen gezien en eieren gezocht?

• 24 April 2011 - 15:28

Van Mama:

wat leuk dat ik dit zo kan lezen,
    en dat het goed gaat

hartelijke groet en een dikke tut

mama

ook van ons

• 24 April 2011 - 15:31

Jan Tuinstra:

Hallo Riekie en Ben,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Het paasweer is hier ook geweldig.
    Neem maar flink wat foto's.

Fijne vakantie verder.
    jan

• 25 April 2011 - 10:12

Ale En Sietske:

Een prettige reis en geniet ervan. We blijven jullie volgen. Groeten Ale enSietske