18 maart 2014 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 18 maart 2014 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

18 maart 2014

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

19 Maart 2014 | Marokko, Marrakesh

Na om 02.00 uur van huis te zijn vertrokken, zonder te slapen want dat ging niet, heb ik Gerke opgepikt. Gerke stond al klaar met de hele handel waarna we naar Schiphol vertrokken. Geen problemen; heel weinig verkeer op de weg. Gerke bewaakte de bagage terwijl ik de auto parkeerde. Daarna met de bus naar de Vertrekhal. Daar stond Barend al op de deelnemers aan de reis te wachten; er waren ook al enkelen. Toen iedereen daar was hebben we gezamenlijk ingeboekt. Gelukkig gaf da geen problemen. Wel zijn we met vertraging vertrokken en waardoor we ook een uur later aankwamen. Wat een verschil met Nederland gelijk in een heel andere wereld. Geld gewisseld en gepind. Kennis gemaakt met Imad de directeur van een Marrokaanse Vogelbescherming genaamd Grepom. Ook de bus en Ali de chauffeur stonden klaar. Daarna een rit naar Hotel Le Qoc Hardi. Hier kregen we de kamers toebedeeld; voor Marrokaanse begrippen best redelijk. We hebben wel eens anders meegemaakt!
Na de installatie was er nog tijd om wat in de tuin rond te neuzen voor de lunch. Tijdens de lunch begon het te regenen en werden 2 parasols aangesleept om ons droog te houden.
Daarna ergens in buurt met de bus naar een paar plaatsen waar we vogels konden vinden. Helaas begon het toen zo te regenen dat Gerke en ik de groep moesten verlaten om de fotospullen in veiligheid te brengen. Daarna de groep weer opgezocht.
We hebben daarna, toen het gelukkig droog was nogal wat tijd besteed aan het fotograferen van een mooie groep Koereigers. Uiteraard ook wel andere vogels gezien en gefotografeerd. Daarna terug, opfrissen, presentatie van Imad over zijn werk. En daarna het avondeten.
Doodmoe zijn we daarna op bed gegaan. We hebben goed geslapen!

• 20 Maart 2014 - 17:36

Jan Visser:

JA JA, het word weer een mooie reis !!!!!!!!!!!!

gr Jan en Mattie