Dag 6 - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

23 Maart 2014 | Marokko, Merzouga

We zitten in Hotel Kasbah Mohayut in Merzouga.
Het laatste stukje gisteren zijn we gebracht met 3 4x4 auto’s. Het zouden er 2 zijn maar dan kon lang niet alle bagage mee. Overigens bleek het alleen maar te gaan om het laatste stukje van de rit. De 1e 33 km. had wel gewoon met de bus gekund en waarschijnlijk het laatste stukje ook wel gezien de auto’s die er stonden.
We zijn om even voor zessen opgestaan en hadden om half zeven ontbijt. Daarna om 07.00 uur vertrekken naar de woestijn. Aan de kant waren prachtige zandduinen die in het vroege morgenlicht er prachtig uitzagen. We hebben om enkele speciale mussen gezocht en ook gevonden. Helaas is niet alles te fotograferen want het gaat dan toch om kleine vogeltjes en je moet op afstand blijven.
Daarna werden we gebracht naar een slaapplaats van de Egyptische nachtzwaluw. Deze was heel goed te zien. We moesten erg stil zijn om zijn slaap niet te verstoren of om hem te verjagen. Later werden we ook nog naar een 2e gebracht.
Daarna een stukje door een steenwoestijn met bosjes waar we 2 verschillende zandhoenders hebben gezien. Ook hier voorzichtig en eigenlijk te ver weg.
Daarna een valk op een rots en daarna naar Rossani om te lunchen. Het werd ook wel tijd want het was al half drie geweest. Lunch was prima en we zaten op het dakterras waar we de diverse bezigheden beneden in de stad goed konden bezien.
Omdat we er eigenlijk niet zo’n lange dag als gisteren van wilden maken kregen we de keuze uit:
Bezoeken van de soukh
Rechtstreeks naar het hotel
Nog op zoek naar Groene bijeneter.
Eventueel om 18.00 uur nog een rondritje langs de zandduinen in de woestijn. Prachtig natuurlijk bij het late mooie licht.
Gerke en ik kozen, dat laat zich wel raden, voor het op zoek gaan naar Groene bijeneters. We hebben ze wel gezien maar konden ze niet fotograferen. Wel een groep Bruingele babbelaars.
Om 18.00 uur waren we terug bij het hotel en hadden we besloten de foto-excursie maar te laten schieten om zo wat meer tijd te hebben; dat blijkt ook wel uit dit verslagje.
Lekker even douchen en de tijd tot 20.00 uur voor het diner. We zijn van plan straks een pilsje te pakken (dat kunnen we hier krijgen want Allah ziet het hier toch niet). En tevens even proberen dit verslag op internet te plaatsen en mail te lezen.
Het gaat ons goed maar het is wel vermoeiend ook door alle indrukken die je opdoet. Je kunt beter met een camper rustig door Marokko reizen.
De groeten van ons.