Dag 7 - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

24 Maart 2014 | Marokko, Ouarzazate

We zaten in Hotel Kasbah Mohayut in Merzouga.
We zijn om 5.45 uur opgestaan om op het dak de zonopkomst te zien. De zon komt om plm. 6.30 uur boven de horizon. Toen moesten we eten om plm. 07.00 uur te vertrekken.
Er stonden twee 4x4 wagens klaar om ons weg te brengen naar Erfoud. Hier stond Ali weer klaar met de bus en moest de bagage worden overgeladen. De tocht ging door de steenwoestijn om zo een stuk af te snijden. Wel minder comfortabel maar weer eens iets anders.
De bagage overgeladen en vetrokken richting Ouarzazate; een lange rit voor de boeg.
Onderweg werd een paar maar een stop gemaakt en de laatste 20 km. voor Ouarzazate waar we tot zonsondergang bleven.
Wel mooie vogels gezien en ook enkele van redelijk dichtbij kunnen fotograferen.
Daarna het hotel opzoeken en de bagage naar de kamer. Gerke en ik hebben een luxe kamer; eigenlijk een suite. Een zitkamer met een bed en een hoekbank en TV, een slaapkamer met 2 brede bedden, een badkamer met wastafel en bad en een aparte wc. In de slaapkamer ook een TV.
Morgen om 6.30 uur weer ontbijten en dan hebben we weer een lange rit voor de boeg.
Ik merk wel dat de vermoeidheid begint toe te slaan en dat geld eigenlijk ook wel voor Gerke.
Om 19.30 uur aankomen. Om 20.00 uur de lijsten met waargenomen vogels invullen even de komende dag doornemen en dan eten. Nu maak ik dit stukje op de kamer terwijl Gerke een sms-je verstuurt en is het ondertussen 22.00 uur geweest.
Nu nog even naar de hal om dit te versturen en dan met een noodgang op bed.
Het gaat ons goed
De groeten van ons.

• 25 Maart 2014 - 11:40

Minke:

Hallo Ben en Gerke,
    Wel een hele en bijzondere reis maken jullie.Plezierig om dit allemaal te lezen.
    En voor jullie het weten zitten jullie weer bij de vrouwen thuis en zijn het weer kostbare herinneringen. Wens jullie een goede reis met veel vogels die jullie kunnen fotograferen om voor eeuwig vast te leggen.
    Hartelijke groeten,
    en oant sjen!
    Minke
    Minke,

• 25 Maart 2014 - 16:31

Conny:

Hoi pa,

leuk om te lezen dat ondanks dat het vermoeiend is jullie het goed naar de zin hebben.
    ook al zullen mama en hilde weer blij zijn als jullie weer thuis zijn, ze missen je allebei, zelfs hilde loopt nog af en toe om je te zoeken.

dikke kus van een langzaam opknappende dochter