Vertrek t/m 29 augustus 2011 - Reisverslag uit Cascante, Spanje van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu Vertrek t/m 29 augustus 2011 - Reisverslag uit Cascante, Spanje van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

Vertrek t/m 29 augustus 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

29 Augustus 2011 | Spanje, Cascante

24-08-2011
We zijn aangekomen in Dinteloord om Hidde zijn verjaardag te vieren. Zijn feestje houdt hij vrijdagmiddag voor de vriendjes maar vandaag is zijn geboortedag. Hij heeft van C&P een nieuwe fiets gekregen die 's middags meteen geprobeerd werd. Daarnaast wilde hij graag geld omdat hij een grote doos Lego Techniq wilde kopen. 's Nachts in de camper geslapen.

25-08-2011
Na te hebben ontbijten en een kopje koffie te hebben gedronken zijn we vertrokken. Doel van de reis waren de krijtrotsen onder Calais. Het was onderweg, vooral bij Antwerpen, erg druk. Bij Cap Blanc-Nez vonden we een kleine parkeerplaats en moesten we nog een flinke wandeling maken. Boven hadden we een prachtig uitzicht met aan de overkant de krijtrotsen van Dover. Helaas was het niet heel helder maat toch wel zichtbaar. We konden wel boven over de krijtrotsen lopen maar nergens een afdaling naar het strand vinden wat toch de mooiste foto zou opleveren. Ik heb een heel stuk gelopen maar helaas. Toen we weg reden bleek er verderop een hele grote parkeerplaats te zijn met natuurlijk een veel kortere wandeling; maar ja het was mooi weer.
We zijn doorgereden naar Boulogne Sur-mer en vonden daar een camperplaats waar al veel andere campers stonden. 's Avonds genoten van een mooie zonsondergang.

26-08-2011
We hadden met Theo en Wil, die we kenden van de reis naar Marokko afgesproken langs te rijden. Zij stonden op een camping in de buurt van Bergerac. We wilden proberen dat in een keer te doen zodat we op zondag van Bordeaux naar Biaritz kunnen reizen wat altijd een heel erg druk stuk is met heel veel vrachtverkeer. Het viel wel een beetje tegen vooral het laatste stuk. Eigenlijk konden we ook wel weten dat het te ver zou zijn! 's Avonds even bij praten onder het genot van een bakje koffie en daarna een wijntje en om 23.00 uur was het toch bedtijd.
We zitten dus nu op camping Lestaubiere bij de plaats Pont-St-Mamet. We blijven hier 2 nachten om zondag verder te gaan.

28-08-2011
Na te hebben ontbeten, de zaak weer ingepakt en afscheid genomen van Theo en Wil. We zijn vertrokken richting Bordeaux om bij Biarritz de grens met Spanje over te gaan. We hadden camping Ezcaba te Eusa (Navarra) uitgezocht tegen het ACSI tarief van 15 Euro maar dat bleek niet door te gaan. Voor veel camping loopt het hoofdseizoen tot 1 september. We besloten om bij het restaurant op de camping wat te gaan eten maar dat was niet echt geweldig.

29-08-2011
We zijn redelijk vroeg vertrokken omdat we naar het toeristenbureau in Tudela willen rijden om te vragen naar de plaats van een bepaalde rots in het natuurgebied Bardenas Reales. We waren daar vorig jaar geweest en konden hem toen niet vinden. De mevrouw bleek Engels te spreken en was heel hulpvaardig. Ze gaf een kaart mee en vertelde hoe we daar konden komen. Tevens vertelde ze dat er in Cascante een camperplaats was. We zijn door het schitterende gebied gereden. Wat een mooi rotsen; helemaal gevormd door weer en wind. Daarna uit de hitte van het veld naar Cascante. De camperplaats was niet te vinden maar wel vonden we een agent in een politie-auto die ons voorreed (zonder zwaailichten) naar de camperplaats op een parkeerplaats bij het zwembad. Prima service dus. Toen ook maar even zwemmen; we moesten wel beide een badmuts kopen. Ik vertelde de mevrouw dat ik er al een had maar er zat toch teveel haar op. Heerlijk even afgekoeld. Toen we terugkwamen bij de camper draaide de ventilator nog. Hij ging niet meer uit. De accuklem uiteindelijk maar losgemaakt. Later maar weer eens proberen. We hebben nu gegeten en ik zal dus proberen bij het zwembad te internetten.

• 30 Augustus 2011 - 07:29

Herma:

Bij Cap Blanc-Nez is idd een grote parkeerplaats-maar zonder overnachting...had mij maar gevraagd ,hihihi
    Weer leuk om te lezen wat jullie beleven....
    Ook het badmutsverhaal is te hylarisch!
    Hier tikt de regen behoorlijk tegen de ramen!