14 september 2011 - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 14 september 2011 - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

14 september 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

14 September 2011 | Spanje, Plasencia

We zijn vandaag aangekomen op camping Parque Natural de Monfrague. Deze ligt in Spanje in de Extremadura. Het is hier verschrikkelijk heet.
Voordat we hier kwamen zijn we maandag van Portugal via een Nationaal Park bij Huelva in Spanje naar El Rocio in Spanje gereisd daar hebben we 2 nachten op de camping gestaan. Ook daar was het bloedheet. We troffen Nederlanders die al 6 weken op vakantie waren en nog geen druppel regen hadden gehad. De rivierbeddingen zijn ook erg droog. Gister hebben we ons wat teveel ingespannen. We wilden een bepaalde route lopen maar hadden de tekening verkeerd begrepen. In plaats van te starten op de parkeerplaats bij het Palacio starten we op de eerste parkeerplaats en kwamen na 1,5 uur over een asfaltweg lopen dodelijk vermoeid bij het Palacio aan. Daar vonden we wel een route maar een kleine. Na een pauze op een bankje aan het water met enkele vogels die ik nog niet eerder gezien had hebben we toch die route daar maar gelopen. Door de droogte was er echter niet veel te zien. Maar wat nu te doen met de terugreis weer 1,5 uur over de asfaltweg.
De chauffeur van een touringcar aangesproken om ons een lift te geven tot de parkeerplaats. Hij wimpelde het resoluut af. Gelukkig was er onder de reizigers een mevrouw die redelijk Duits sprak en die de reisleider zover kreeg ons mee te laten reizen. We kwamen dus genietend van een bus met airco weer op de parkeerplaats aan waar onze stalen rossen stonden waarop we weer naar de camping gingen en snel het zwembad opzochten. 's Middags nog een ritje naar het dorp. De kathedraal is echt het middelpunt; we hebben hem bezocht en stiekem een foto gemaakt. Alle wegen zijn van zand dus af en toe afstappen van de fiets. Stadje komt wat Mexicaans over. Er komen nog wel wat foto's later deze week.
Morgen rijden we, als het tenminste niet te warm is, met de camper naar het Nationale Park op ongeveer 14 km. afstand.
Later deze week meer. Alles gaat goed met ons!

• 14 September 2011 - 19:41

Herma....:

Wat sneu van die verkeerd gelopen route ..in die droge hitte!En dan eerst ook nog niet mee mogen liften in de bus ? Schande!...

Geniet toch nog maar even van de droogte -die is moeilijk te vinden in Nederland,hoor

Fijn dat verder alles goed gaat - hier ook!

• 14 September 2011 - 20:04

Jan En Froukje:

onze caravan staat al drie weken in de regen en verlangt naar de zon.vrijdagmorgen gaat hij richting spanje.
    houd de zon nog maar even vast,het is hier 16 graden!