21 september 2011 - Reisverslag uit Bidart, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 21 september 2011 - Reisverslag uit Bidart, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

21 september 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

21 September 2011 | Frankrijk, Bidart

Gisteren hebben we met de eigenaar van de camping een zgn. vogelexcursie gemaakt. Hij zou om vijf uur 's middags beginnen maar zijn zoon kwam vertellen dat het i.v.m. de hitte een uur later zou worden. Jammer dus want dan veel minder licht. Er kwam nog een Spaans kwartiertje bij. Bovendien sprak hij geen woord Engels maar alleen Spaans. Maar het was de moeite wel waard. Zijn hoofddoel was de Grote Trap; een grondvogel met vrij lange krachtige poten, lange hals en korte snavel. Een beetje een kleine uitvoering van een struisvogel. Probleem was dat zodra ze de auto zagen aanstalten maakten om weg te vliegen maar het is toch nog gelukt er wat redelijke foto's van te maken. Er zaten ook diverse roofvogels die zodra de auto vaart minderde wegvlogen. Weldra was er te weinig licht om nog foto's te maken. Vanmorgen heb ik hem een paar foto's gebracht waar hij heel blij mee was.
Daarna zijn we vertrokken richting Bidart (Fr.). Helaas wil het navigatiesysteem niet meer opstarten wat we ook probeerden zodat de kaart er aan te pas moest komen. Zodra de snelweg gevonden was was dat geen probleem. We hebben maar voor de tolweg gekozen om het zo eenvoudig mogelijk te houden en kwamen tegen 4 uur op de camping Berrua aan. Hier blijven we minstens 2 maar vermoedelijk 3 nachten. Jan en Froukje zijn onderweg naar het Zuiden en wij naar Het Noorden en hebben afgesproken elkaar hier te treffen.
Verder alles goed!