Excursiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu Excursiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

Excursiedag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

11 September 2010 | Indonesië, Bali

100910 Excursie naar o.a. Beji Temple voor de godin van de rijst, daarna naar de markt In Singaraja, de warmwaterbronnen en via Lovina Beach weer naar huis. Na een half uurtje kwamen we in een wegblokkade terecht. Er vond een ceremonie plaats. Vermoedelijk ging het om de mensen die het afgelopen jaar overleden waren. Het was zeer indrukwekkend en zeker de moeite waard om de auto te verlaten en naar voren te lopen.
Er werd een hele rol witte stof afgerold waaronder de vrouwen liepen met witte pakketjes op hun hoofd (kleding?). Nadat de stof was afgerold liepen ze acheruit weer naar de gemaakte tempel. Daar werden een voor een de pakketjes verstopt. Later werd in de andere tempel hetzelfde uitgevoerd maar zonder pakketjes. Er waren mannen die demonen moesten voorstellen met zwaarden en hele speciale kleding die de tempeltjes doorzochten. Ze konden, onder begeleiding van luide muziek, niets vinden. Al met al duurde het zeker een uur en ontstond er een enorme verkeersopstopping; de brommers waren niet meer te tellen.
Gelukkig zaten we vooraan in de file zodat we betrekkelijk snel door konden rijden.

Dan een bezoekje aan de Beji Tempel ter ere van de godin van de rijst. Hier zouden ook wat kenmerken zijn van de Nederlandse overheersing maar ik heb weinig kunnen vinden. Men is druk aan het restaureren.

In Singaraja op de markt heeft Yvonne een nieuwe korte broek gekocht maar er werd ons natuurlijk van alles aangeboden. Mijn "Breitling" heb ik niet gevonden.

Daarna naar de warmwaterbronnen in Banjar. Lammert, Riekie en ik waagden ons aan een bad; de rest durfde het niet aan. Het is zwavelhouden water en zou heel goed zijn voor met name huidklachten. Het was erg troebel en de uitstroom over stenen gaf een roestige indruk.
Om wat te eten zijn we op de terugweg langs Lovina Beach gereden en hebben daar wat gegeten.
Toch werd het nog een vrij lange dag maar met enorm veel mooie indrukken!

• 11 September 2010 - 17:41

Paul En Herma:

...Tjonge die poten en die kop van die kippen...STRESS!

• 11 September 2010 - 18:55

Jan:

Wat leuk dat je de ceremonie mocht fotograferen.De markt herken ik vanuit Turkije.
    Veel plezier nog.

• 12 September 2010 - 17:45

Jijtie En Wiepie:

Pas maar op dat jullie niet gaan roesten
    Wat een prachtig kleuren daar bij de ceromonie.
    een gro
    et van ons allen