Excursie naar Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu Excursie naar Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

Excursie naar Ubud

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

08 September 2010 | Indonesië, Bali

070910 Om 9.00 uur een excursie naar Ubud. Wat aantal kilometers betreft valt het wel mee maar we moeten wel naar plm. 1700 meter hoogte om de vulkaan Gunung Batur en het kratermeer Baturmeer te kunnen zien. Deze vulkaanberg was veel hoger maar de kop is er tijdens een uitbarsting afgeschoten. Het gebied aan de voet van de vulkaan bestaat op een klein eilandje na uit lava van de uitbarstingen. De grootste uitbarsting in 1917 kostte het leven van meer dan 1000 mensen en werden er meer dan 2000 tempels verwoest.
Daarna zakken we verder naar het zuiden af waar we eerst een koffieplantage gaan bezoeken. Uiteraard wordt er ook koffie gedronken maar ook thee en cacao. Mijn grootste interesse ging echter uit naar wat er nog meer in de vrije natuur leefde. Ook een grote spin; wel geen tijgerspin maar hij was de poten meegerekend zeker groter. Lammert zag ook nog een insect. Behoorlijk groot en met een paar zeer stevige kaken. Mooi beest!
Daarna richting Ubud. Een echt kunstenaarsdorp. We hadden met de gids afgesproken dat hij ons naar de kunstschilders zou brengen en daarna naar de houtbewerkers en batikshop.
Het bleken eigenlijk te dure adressen te zijn; maar wel mooie spullen. Vermoedelijk ontvangt hij ook nog provisie van de aankopen. Tet en Max hebben wat houtsnijwerk gekocht en Yvonne een hele mooie lap stof waar een naaister een broek met rokomslag van zal maken.
Daar bij een geldautomaat allemaal een miljoen Rupiah pinnen zodat we weer even miljonair zijn en weer even vooruit kunnen. Miljonair ben je als Nederlander hier zo wie zo. Men verdient bijna niets gesproken wordt over 30 Euro per maand!
De terugweg langs prachtige rijstvelden; terrasvormig tegen de berg. Ik wilde een Balinees mannetje met 2 zware rieten manden fotograferen maar hij wilde dat niet. Later bleek waarom. Hij kwam met rasse schreden naar boven en wilde met de dames op de foto en probeerde tevens 2 van riet gemaakte hoeden te verkopen wat hem lukte. Wij blij voor de bijzondere foto's en hij blij met het geld.
Om plm. 18.30 uur waren we terug op het resort waarna we om 19.30 uur aan de BBQ begonnen met eindelijk weer eens wat aardappels.
Een hele mooie dag!

• 08 September 2010 - 16:56

Jan:

mooie foto's Ben,vooral de dames en heer met de hoeden.
    wat een prachtige insect

• 08 September 2010 - 19:01

Jijtie En Wiepie:

hallo allemaal
    wat een prachtig landschap
    Goed van jullie dames om zo,n mooie handgemaakte hoed te kopen.Dat is nou echt ontwikkelingshulp.Veel beter dan dat men moet bedelen.We houden mama op de hoogte van jullie verslagen,vindt ze fijn.
    een dikke tut van haar.
    veel plezier,een groet van ons allen.