De eerste dagen - Reisverslag uit Sempach, Zwitserland van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sempach, Zwitserland van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

18 April 2011 | Zwitserland, Sempach

zaterdag 16 april 2011

Nadat we de laatste zaken zoals inhoud koelkast, foto-apparatuur en computer in de camper hebben gebracht vertrekken we om 9.30 uur richting het Zuiden. De bedoeling is in de buurt van Koblenz een camperplaats op te zoeken. Hebben we eerst stralend weer later wordt het toch bewolkt maar goed weer om te rijden. We gaan in Nederland van de snelweg af om te tanken maar we kunnen pas na heel lang zoeken een benzinepomp vinden. In Duitsland komen we toch nog in een kleine file terecht door wegwerkzaamheden. Het is vrij druk omdat de Duitse scholen Paasvakantie hebben. Tegen een uur of vijf bereiken we de camperplaats even beneden Koblenz; "Wohnmobilstellplatz Braubach". We hebben nog een mooi
plekje met uitzicht op de Rijn. Zeer druk scheepsverkeer en bovendien davert er aan de andere kant van de camper, langs de bergen, iedere zoveel minuten een trein langs. 's Avonds niet te laat zoeken we het bed op.

zondag 17 april 2011

Na het stroomverbuik te hebben afgerekend en te hebben ontbeten vertrekken we weer om ongeveer kwart voor negen. Bij het verlaten van de camperplaats slaan we rechtsaf. Even later ontdekken we dat we linksaf hadden moeten gaan.
Meestal is onze pratende reisleidster het na een poosje wel met ons eens maar deze keer niet. Ze wil steeds dat we keren en omdat we vermoedelijk aan de verkeerde kant van de Rijn zitten geven we maar toe en is zij weer tevreden.
We moeten er geen ruzie mee krijgen want we hebben haar nog nodig. In de loop van de dag verdwijnt de bewolking en wordt het landschap glooiender. Later breekt de zon volledig door. Bij de grens van Zwitserland mogen we zonder enige controle doorrijden en dan is het nog ongeveer 50 km. naar de uitgezochte camping. Camping "Seeland" in Sempach. Daar komen we om ongeveer half 5 aan. De camping is heel mooi gelegen aan de Sempacher See.
Tijd voor een pilsje. We hebben nu bijna 1.000 km. gereden en schieten mooi op naar de eindbestemming.
We besluiten maar iets in het restaurant te gaan eten. Niet goedkoop in Zwitserland!!
Ook nu liggen we weer niet laat op bed.

maandag 18 april 2011

We hebben een rustdag. We worden gewekt door een vrolijk zonnetje en kwetterende vogeltjes. Uit bed blijkt pas hoe koud het is. In de camper was het maar 11 graden en buiten maar 7. Sterke afkoeling gedurende de nacht dus. We ontbijten binnen. Later wordt het gelukkig wat warmer en kunnen we koffie buiten gaan drinken. Na de lunch gaan we op stap. De nieuwe wandelschoenen aan. Langs het meer loopt een voetpad naar Sembach. Dat volgen we. Overal staan bankjes met uitzicht op het meer. In het centrum van het dorp staan hele mooie oude gebouwen. Natuurlijk kunnen we
het ook niet na laten de kerkdeur te openen en even binnen te kijken. Daarna wandelen we via het pad langs het water weer naar de camping. Ik loop nog even door om wat te struinen in de natuur en Riekie geeft zich even neer in de tuinstoel. Later wordt het zo warm dat het T-shirt genoeg is en de korte broek zels aan kan. Heerlijk buiten eten en nu om bijna 20.00 uur zitten we nog buiten. Morgen gaan we de grens met Italië over.

• 18 April 2011 - 18:56

Herma:

Weer héél leuk om te lezen...!
    Over een paar jaar ,als P. niet meer werkt - gaan wij dit ook zeker doen!
    De camper hebben we al, nu de tijd nog!

• 18 April 2011 - 18:57

Paul En Herma :

Weer héél leuk om te lezen...!
    Over een paar jaar ,als P. niet meer werkt - gaan wij dit ook zeker doen!
    De camper hebben we al, nu de tijd nog!

• 19 April 2011 - 16:44

Dinie Jansen:

wij hebben niet in de gaten gehad dat jullie al op vakantie zijn Bij deze een doe voorzichtig en heel veel plezier. liefs jelle en dinie.

• 24 April 2011 - 13:44

Gerke:

Hallo Ben en Riekie, zijn jullie al op Corsica en vermaken jullie je wat? En is de reis goed verlopen? hieris het warm.
    H.Gr. Gerke en Minke.