Dinsdag 26 april 2011 - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 april 2011 - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 april 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

26 April 2011 | Frankrijk, Corte

Na een wat moeizame start brak de zon door. We zijn gaan wandelen de berg op. Een hele mooie route en je komt alleen jezelf tegen. Hagedisjes vliegen over de weg voor je voeten langs en de bijen zoemen om de bloemen. Ook een enkele vlinder laat zich zien en we hebben weer een nieuwe orchidee ontdekt. Boven houdt het pad op althans er schijnt nog wel een heel smal paadje te zijn maar dan moet je bijna door de struikjes en dat schramt behoorlijk. Na even van het uitzicht te hebben genoten dalen we maar weer langzaam af. Onderweg komen we nog een Frans echtpaar tegen wat ook bij ons op de camping staat. Volgens hun kaart, met meer details, zou het pad verder moeten doorlopen. Zij gaan dus
verder. Terug op de camping eten we wat en ga ik wat struinen. Helaas vergeet ik het leeggemaakte kaartje in de camera te doen dus denk met veel foto's terug te komen maar helaas! Mooi dom dus!
We hebben de koffie op en het zonnetje schijnt heerlijk. We halen direct een pizza en een fles wijn en dan komen wij de nacht wel weer door.
Inmiddels is de pizza op en de fles wijn half leeg. De rest bewaren we voor vanavond.
Als het weer zo blijft gaan we morgen met de camper een rondje om de noordpunt maken en wandelen daar. Schijnen erg smalle weggetjes te zijn dus afwachten maar.

• 26 April 2011 - 18:51

Herma:

Leuk om steeds te lezen hoe alles verloopt. Zó moet het camperen dus ...julllie bereiden waarschijnlijk ook alles zo'n beetje voor en dat is juist prima!
    Maar zoals ik al eerder zei: onze tijd komt nog wel!

• 26 April 2011 - 19:34

Frans Bleeker:

Hallo Ben & Riekie,

Zo te lezen hebben het jullie het daar wel naar jullie zin. Nog een prettig verblijf aldaar.

Frans & Hilda

• 26 April 2011 - 20:50

Aschwin:

Klinkt ontzettend leuk! Vergeet Calvi en de baai van Calvi niet. Is t nog te koud voor een snorkeltje?

• 27 April 2011 - 07:50

Gerke:

Goed te horen dat de reis goed verlopen is en dat jullie het naar de zin hebben, maar veel wandelen en foto,s maken.

H. groeten van Gerke en Minke.