3, 4 en 5 mei 2011 - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 3, 4 en 5 mei 2011 - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

3, 4 en 5 mei 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

05 Mei 2011 | Frankrijk, Corte

We zitten weer op een camping met internet dus even ons verhaal.
Vanuit Sagone zijn we zuidelijk getrokken en uiteindelijk beland in Campomoro. Daar konden we niet verder. We wilden daar de Genuaanse Toren bezoeken en hele mooie bijna witte rotsen. Omdat het al tegen het einde van de middag liep een camping genomen daar. Helaas erg duur maar ja als je aan het eind van een weg zit dan kun je wel wat meer vragen. We zijn gaan eten aan het strand en tegen de tijd dat we de camper opzochten was de zon al onder gegaan.
De volgende morgen na het ontbijt de wandelschoenen aan en omhoog naar de toren. Jammer dat ze die torens altijd zo hoog bouwen want het was een stevige wandeling naar boven. Uiteindelijk kwamen we voor 9.30 uur bij de toren aan waarvan de deur pas om 10.00 uur openging.
De toren werd gebouwd omdat daarvoor Sartene, wat verder landinwaarts ligt, werd geplunderd en 500 mannen werden meegenomen door de Moren.
Vanaf de toren hadden we een mooi uitzicht over de baai en de rest van de omgeving.
Daarna een ander pad om bij de grillige witte stenen te komen. Dat was ook nog een stevig tripje temeer daar we om 12.00 uur van de camping af moesten. De stenen waren prachtig maar om een lange wandeling langs het strand te maken hadden we te weinig tijd. Toch nog even 10 minuten om koffie te drinken in het dorp en daarna met camper van de camping. Net om vijf voor twaalf.
We vetrokken richting Bonifacio en namen nu eens de "snelweg". Nou zo snel ging het niet want de weg is vol bochten en klimmen en dalen.
We kwamen midden in de stad terecht en reden uiteindelijk over de boulevard. Nou bekijk hadden we zeker en iedereen moest voor ons aan de kant. Toch wel even knijpen met de billen. Wat verder zuidelijk hadden we een heel mooi overzicht van de kust en de rotsen waarop de stad gebouwd is. Een wandeling langs de kust gemaaakt. Overal bloeiende planten net een hele grote heemtuin!
Daarna een camping gezocht op bijna het Zuidelijkste puntje van het eiland. Omdat de eigenaar van de camping er pas om 17.00 uur was hebben we de camper op het parkeerterrein gezet en een pilsje gepakt. Helaas werden we daar door een andere camper aan de voorbumper geschampt. Het leek eerst erger dan we dachten maar met wat poetsen ging de witte verf van de andere camper er wel af. Uiteraard geen prettige ervaring. De 2 jongens hadden de camper gehuurd en hadden geen schadeformulier bij zich. Wij wel maar dat was al ingevuld!
We hebben het maar zo gelaten. Later brachten ze ons 20 Euro om een drankje te kopen; toch leuk.
De volgende morgen dus vandaag 5/5 nog even verder naar het zuiden gereden. Daar liggen nog een paar eilandjes voor de kust die tot een nationaal park behoren. Een boottocht vanuit Bonifacio moet vooraf worden geboekt en kost maar liefst 65 Euro per persoon. Misschien een andere keer als we weer wat gespaard hebben. We zijn nu weer richting Bastia getrokken waar we maandag alweer terug de boot nemen.
Bij het legen van de chemisch toilet ben ik helaas raar gevallen. Het was er erg nat waardoor ik weg gleed en achteruit van 2 treden plofte. Gelukkig niet op mijn hoofd maar op mijn kont. Beide armen stevig geschaafd en bebloed. Tot overmaat van ramp wilde het trapje ook niet meer in. Na enig werk kreeg ik het ook niet meer voor elkaar. Drie zekeringen later dacht ik aan de reserve-accu. Ik heb met twee draadjes aan de accu naar het motortje het rapje weer in gekregen maar we moeten ons nu behelpen met een los op- en uitstapje. Staan nu op camping Arinella Bianca vlakbij Ghisonaccia. Hele grote mooie camping aan zee en met verwarmd zwembad. Helaas door de geschaafde armen niet voor mij maar ik moet morgen maar even struinen.
Een heel verhaal. Ik hoop dat verdere ongemakken ons bespaard zullen blijven.

• 05 Mei 2011 - 16:40

Jan Tuinstra:

Hallo Ben en Riekie,

Jullie komen toch wel met een camper terug? Moet ik nog schadeformulieren die kant uitsturen?
    Veel plezier nog en groeten van Jan

• 08 Mei 2011 - 18:06

Van Mama:

gelukkig is het goed afgelopen
    we wensen jullie nog veel plezier,en een goede terugreis

een dikke tut van ons allen