9 mei 2011 - Reisverslag uit Livorno, Italië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 9 mei 2011 - Reisverslag uit Livorno, Italië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

9 mei 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

10 Mei 2011 | Italië, Livorno

Helaas er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Vandaag is de dag dat we om 13.30 uur de boot van Bastia naar Livorno moeten nemen. We staan iets vroeger op om alles weer klaar te maken voor de laatste rit over Corsica. De afgelopen dagen hebben we op dezelfde camping gestaan en nog een fietstocht en flinke wandeling gemaakt. Gisteren ben ik nog even achter de plantjes aan geweest. Er staan hier orchideeën die allemaal heel erg op elkaar lijken. Zou wat zijn als Jan Tuinstra er bij was voor de determinatie! Misschien later nog eens.
De rit naar Bastia was maar 80 km. maar omdat de "snelweg" ook door dorpjes loopt doe je er toch lang over. Geen tijd eigenlijk meer om onderweg nog ergens iets te bekijken. Op het parkeerterrein bij de haven vraagt er iemand of de koffie al klaar is. Helaas net op. Is een man uit Haarlem die even een jetski heeft gebracht naar Corsica en hem over een maand weer op moet halen. We hebben in afwachting van de aankomst van de boot nog even met hem gesproken. Op de boot nog even in de ligstoelen gelegen en later wat gelezen. De boot was te laat vertrokken en dus ook te laat aangekomen. We kwamen midden in de drukke avondspits van Livorno terecht en zonder rechterbuitenspiegel is dat heel lastig want ze duiken zo binnendoor. We hadden de campingscoördinaten ingebracht maar helaas die waren niet goed. De mevrouw van het restaurant waar we kwamen wist meteen voor welke camping we kwamen en verwees ons naar de goede kant. Nu staan we dus op camping Lago Le Tanerici in de buurt van Coltano. Hier treffen we weer de familie Wiersma uit IJlst die we ontmoetten op de laatste camping in Italië voor vertrek naar Corsica.
We blijven maar 2 nachten eventjes bijkomen en dan weer noordelijk.