1 mei 2011 - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 1 mei 2011 - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

1 mei 2011

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

01 Mei 2011 | Frankrijk, Corte

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken om weer verder naar het Zuiden te trekken. Om 9.15 uur verlieten we de camping in Calvi. Daarna hebben we een afslag van de D81 genomen om bij een strand koffie te drinken. Daar hadden 2 Zwitsers de nacht met een camper doorgebracht. Ze raadden ons af om met de camper naar en langs Porto te rijden omdat er nu veel "zondagrijders" onderweg waren en ook veel bussen.
Zonder dat we er erg in hadden naderden we echter Porto. De weg is daar echt heel smal en je kunt elkaar alleen passeren door te stoppen en beide zo ver mogelijk uit te wijken. De rotsen hangen over de weg. Een goed keus om van Noord naar Zuid te rijden.
Bij Porto had de hele gemeenschap zich verzameld om de zondag te vieren of zo. Ook na Porto was de weg smal maar daarna ging het beter. Bij Piana was het heel erg druk. Het is daar schitterend!!!!! We vielen overigens van de ene in de andere verbazing tijdens de rit. Wat een mooi land. Het laatste stukje naar de camping, waarvan we dachten dat we die deze dag niet zouden kunnen halen ging vrij vlot. Om 15.00 uur waren we op de camping en pakten een pilsje.
Nu zitten we in het restaurant en hebben net een heerlijke salade en een wat aangebrande entrecote op. Nu nog een kopje koffie en dan zoeken we de camper weer op. We blijven twee nachten staan. Nog maar eens zien wat we morgen gaan doen