6e reisdag - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 6e reisdag - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

6e reisdag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

08 Maart 2011 | Mauritanië, Nouakchott

Na het ontbijt gaan we naar een vissersboot om een tocht door het gebied te maken. Gelukkig treffen we het met het tij. Het is eb en alle vogels zitten verspreid in het grote gebied wat toch wel aan ons waddengebied doet denken.
De bedoeling is dat we de vogels treffen op een eilandje wat bij vloed droog ligt. Onderweg zien we al vele vogels! Bij het opkomen van de vloed beginnen de vogels te komen. Op het eiland zitten al veel pelikanen. Daarbij voegen zich veel strandlopers en diverse reigers.
Aan het eind laten ook de flamingo's zich zien. We liggen hier een aantal uren en ondertussen wordt de lunch uit het water gehaald, schoongemaakt en gefrituurd. Daarna weer terug naar het kamp maar onderweg wordt er nog even gevist.
's Avonds gezamenlijk eten en daarna weer thee drinken in de grote tent. Ik heb ondertussen een slaapzak geleend om niet weer kou te kleumen.
Helaas wordt me niet erg veel nachtrust gegund omdat de diarree toeslaat.
Hiervoor heb ik 3 vingers tussen de deur van de auto gekregen en veel pijn aan. Omdat ik nu het bloed onder een nagel kwijt ben doet het niet zo'n pijn meer; de druk is weg.

• 08 Maart 2011 - 20:56

Frans Bleeker:

Ha die Ben. droge beschuitjes zullen ze daar wel niet hebben. maar thee genoeg slappe helpt goed tegen de diaree. Nog veel plezier. Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Frans

• 08 Maart 2011 - 22:21

Jan Tuinstra:

Hallo Ben,

Leuke zoutfoto en een prachtig tentenkamp.Heb je al wat mooie vogels gefotografeerd? Flink cola drinken om de diarree te lijf te gaan.

Veel plezier.Jan