9e Reisdag - Reisverslag uit Tan-Tan, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu 9e Reisdag - Reisverslag uit Tan-Tan, Marokko van Ben en Riekie Engelen - WaarBenJij.nu

9e Reisdag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Riekie

10 Maart 2011 | Marokko, Tan-Tan

Het was de bedoeling om eerst te ontbijten en dan even met de auto naar de garage te gaan. Tijdens het bezoek aan de garage bleek een oliekeerring kapot te zijn. Dit verklaarde ook het lekken van de olie! De reparatie zou de hele dag in beslag nemen zodat Gerke en ik maar besloten in de stad op struin te gaan. De vissershaven leek ons wel aantrekkelijk dus daar maar heen. Door iemand van de marine politie werd ons verboden daar te fotograferen. Een discussie hielp niet. Dan maar een colaatje. Toen een gesprek begonnen met iemand van de normale politie die ons wel toestemming gaf en ook een bezoekje bracht aan het hokje van de marine politie.

Gerke kreeg een telefoontje van Marius dat we weer gingen rijden en waar we zaten? We werden van het strand gehaald en zijn weer naar het Noorden vertrokken.
De auto kon niet gerepareerd worden omdat men geen goede keerring had! Dus het oliepeil in de gaten houden en tijdig bijvullen.
Minke is ziek te hopen dat dat snel gerepareerd is want ziek in een auto zitten is ook niet alles.
Het bezoek wat we aan een oase zouden brengen komt hierdoor te vervallen. Jammer want alleen maar rijden is ook niet alles. We lunchen nu en gaan dan verder naar TanTan waar we zullen overnachten.
Hopelijk halen we dat!

We hebben het gehaald!

Nog even eten en dan naar bed. Morgen vertrekken we richting Marrakech.

• 10 Maart 2011 - 15:27

Herma:

Even dit gelezen op Google ,maar dat weet je zelf ook wel ,he?
    Tan-Tan ligt midden in de woestijn en heeft zo'n 60.000 inwoners. 25 kilometer van Tan-Tan ligt Tan-Tan Plage, de haven van het stadje. Vlakbij Tan-Tan werd in de Draa rivier de Venus van Tan-Tan gevonden. Een prehistorisch voorwerp van zo'n 6 centimeter lang en gedateerd op 300.000 tot 500.000 voor Christus.

Tan-Tan is één van de minst opvallende steden van Marokko. Het heeft daarom ook de bijnaam "The nowhere town" gekregen. De stad is één en al zand en stof en de orde en netheid is er ver te zoeken. De inwoners van Tan-Tan zijn afkomstig uit heel Marokko en velen van hen proberen er ook zo snel mogelijk weer weg te komen.

• 10 Maart 2011 - 18:09

Riekie:

wat een tegen slagen een reis met allerlei tegen slag volgens mij niet de reis die voor ogen had maar probeer toch nog maar wat te genieten.jullie zitten ook alleen maar in de bus .met de camper is volgens mij ontspannerder.veel liefs riekie

• 12 Maart 2011 - 12:34

Max En Tet:

Hoi Ben,jonkje jonkje hoe heb je dat nou weer!!
    Je kan ook niet zonder Riekie van huis,geniet nog maar zoveel het kan!!
    Beterschap,ook voor jou Riekie als je dit leest!
    Ben alvast goede terugreis en wel thuis met jou reisgezelschap!!Bedankt voor de verslagen,die moeite doe je toch maar weer.
    Groeten ons.

• 12 Maart 2011 - 13:29

Lammert En Yvon:

hoi Ben leuk die reisverhalen
    een goede terug reis en tot horens
    groetjes lammert en yvon